sâmbătă, 27 septembrie 2008

eu sunt ateu!

Asta mi-a spus un baiat de 13 ani ! La intrebarea do you go to church on sundays? Unii au zis ca da, k e fun, se canta, lor le place. Altii zic k e boring si ca prefera sa se joace pe computer. Apoi Matej m-a intrebat "Cum se poate sa mergi pe apa?", sau "Cum sa fie posibil sa transformi apa in vin?". Asta a auzit el la religie dar nu poate sa creada asa ceva. Si ar mai vrea sa stie ceva- Daca exista Dumnezeu de ce mai exista razboaie? Buna intrebare. E greu sa crezi in ceva asa orbeste, intr-o dragoste atotputernica care poate manui orice in orice moment. E optiunea lui sa creada sau sa nu creada in existenta divinitatii- el face ochii mari, gesticuleaza si imi zice k ar vrea sa creada daca i-ar explica cineva cu amanunte. Sunt lucruri neverosimile, mintea lui frageda are nevoie de o explicatie plauzibila! E un baiat destept, ager care doreste sa stie cat mai multe informatii insa ramane la conditia de ateu! Nu e cu putinta sa crezi in ceva imposibil, zice el! M-a pus putin pe ganduri, nu stiam ce sa ii raspund. E un suflet tanar nemodelat in cautare de raspunsuri. Nu i le pot da. Eu cred in exista unei energii universale care influenteaza totul in jurul nostru si pana la un punct cred ca aceasta energie poate fi simbolizata de o fiiinta divina. Regret k nu am raspunsuri la toate intrebarile, ii zic. El imi zambeste si imi spune: e ok! de aceea si sunt ateu! nimeni nu imi raspunde!

Niciun comentariu: